Göz Altı Morluğu Tedavisi

GÖZALTI MORLUĞU

Gözaltı Morluğu, Gözaltı derisinin normalden daha koyu renkli gözükmesidir. Gözaltı derisinde artmış pigmentasyon (rengin koyulaşması) ve gözaltı derisinin inceliği nedeniyle olabilir.

Yaygın bir problemdir. Her yaşta görülebilir. Gözaltı morluğu özellikle kadınlarda kozmetik problemler yaratır. Kişiyi yorgun, sağlıksız ve yaşlı gösterebilir. Bu nedenle Gözaltı morlukları birçok kişiyi rahatsız eder. Gözaltı morluklarının pek çok sebebi olabilir. En sık nedenler deride renk artışı, göz kası üzerindeki derinin inceliği, sarkmış deri ve gözyaşı oluğunun belirginleşmesidir.

Gözaltı Morluğu Neden Olur
Gözaltında artmış pigmentasyon (renk koyulaşması) sık görülen bir nedendir. Alerjik veya atopik egzema nedeniyle renklenmede artış olabilir. Burun tıkanıklığı; Gözaltı damarlarını genişleterek gözaltı morluğu sebebi olabilir. Genetik ve çevresel faktörlere bağlı renklenme artışı olabilir. Koyu tenli ırklarda yapısal olarak Gözaltı koyuluğu olabilir. Bazen doğumsal olarak ortaya çıkan Ota nevus olarak adlandırılan benler Gözaltı morluğu nedeni olabilir. Renklenmeye bağlı Gözaltı morluklarında lazer tedavileri ilk tercih olabilir.

Diğer bir sık neden göz kası üzerindeki derinin çok ince olmasıdır. Göz çevresi kası üzerinde yağ olmaması ve derinin ince olması nedeniyle kastaki damarlar görünerek mor renge sebep olabilir. Bu sebebe bağlı morluklar adet döneminde belirginleşir. Özellikle gözün iç kısmına yakın bölgede koyuluk daha fazladır. Kansızlık, yorgunluk ve uzun süre bilgisayar ekranına bakmak Gözaltı morluğu sebebi olabilir. Bu tür Gözaltı morluklarında dolgu tedavisi uygulanmalıdır.

Diğer gözaltı morluğu nedeni, derinin elastikiyetini kaybederek gözyaşı kanalının belirginleşmesidir. Bu daha çok yaşlanmaya bağlıdır. Zaman içinde gözaltı derisinin hücreleri yaşa ve güneşe bağlı hasara uğrar. Gözaltında torbalanmanın meydana gelmesi bu şikayeti daha çok artırabilir. Bu tür gözaltı morluk tedavilerinde lazer ve dolgu tedavisini birlikte yapmak daha iyi sonuç verebilir. Ayrıca cerrahi tedavi gerekebilir.

Gözaltı Morluk Tedavisi
Gözaltı morluklarına tedaviler, morluğun gelişim nedenine bağlı olarak değişir.

Gözaltı Mezoterapisi ve PRP uygulaması: Özel hazırlanmış mezoterapi kokteylleri ve kişinin kanından hazırlanmış prp kullanılır.

Gözaltı Morluğunu Gideren Kremler: Damarları büzen ve renklenmeyi azaltıcı özellikleri olan maddeler içeren kremler Gözaltı morluklarını hafifletebilir.

Lazer Tedavileri: Lekeyi azaltan, damarlanmayı azaltan ve derinin kollajenini artıran lazerler Gözaltı morluğunda kullanılabilir. Bu amaçla Q-switched Nd-yag, pulsed dye lazer, fraksiyonel lazerler, erbium lazer ve karbondioksit lazerler kullanılabilir.

Kimyasal Peeling: Kimyasal peeling renk düzeltici ve cilt yenileyici etkisi nedeniyle Gözaltı morlukları tedavisinde bir seçenek olabilir.

Dolgu Tedavisi: Gözaltı derisinin inceliğine ve Gözaltı yağ dokusunun kaybı nedeniyle oluşan Gözaltı morluklarında hyaluronik asit dolgusu veya kişinin kendi yağından elde edilen yağ dolgusu faydalı olabilir.

Cerrahi Tedaviler: Gözaltı torbalanmasının ve Gözaltı derisinin sarkmasının olduğu durumlarda cerrahi yaklaşımlar gerekebilir.