Akne Tedavisi

SİVİLCE TEDAVİSİ

Akne, siyah ve beyaz noktalar, değişik sivilceler ve kistler biçiminde kendini gösteren tıkanmış gözeneklere verilen isimdir. Genişleyen kıl dipleri ve gözeneklerin ölü deri, yağ ve bakterilerle tıkanmasıdır.

Yüz bölgesi, boyun ve bazı durumlarda da göğüs, sırt, omuz ve kolların üst kısımlarında oluşabilir. El içi, ayak tabanı, ayak sırtında yağ hücreleri olmadığından buralarda oluşmazlar. Halk arasında ergen aknesi denilen hastalığın tıp dilindeki adı Akne Vulgaris'tir. Akne deride bulunan yağ bezlerinin hastalığıdır. Yağ bezlerinin salgılarında bir değişim sonucu yağ bezlerinin deri yüzeylerine açılan kısımlarında aşırı hücre artışı meydana gelir. Kanal içine dökülürler ve yapışarak tıkaç halini alırlar. Bu tıkanmaya sebep olur (mikrokomedon). Herkes ergenlik veya gençliği sırasında akne problemiyle karşılaşır. 100 yetişkinin 80-90'ı 11-25 yaş döneminde bu sorunu yaşamıştır. Ergenlikteki yağ hücrelerindeki büyüme ve salgılarında artış asıl sebep olarak görülse de küçük bir oranında insanlarda akne kalıcı bir problem olarak devam eder. 50'li yaşlarda olan ergin kişilerde de akne sorunu yaşanabilir.

Hayati bir önemi olmamasına rağmen bu problemi yaşayanlar için çok can sıkıcıdır ve görüntü olarak kötüdür. Yoğun akne, ciddi ve kalıcı cilt izlerine sebep olabilir. İzler ve ne zaman çıkacağı belli olmayan yoğun sivilcelerle yaşamak kişinin sosyalliğini etkiler, özgüvenini kırar.

Lazerle Sivilce (Akne) Tedavisi

Sivilce tedavisinde birçok krem, ilaç, kimyasal peeling günümüze kadar kullanılmıştır. Günümüzde ise sivilcelerin hemen kontrol altına alınması ve iz kalmaması için özellikle iltihaplı sivilcelerde de etkili olan lazerle sivilce tedavisi yapılmaktadır. Biz kliniğimizde Lazerle sivilce tedavisini Q Switched Nd Yag lazerle karbon peeling uygulaması ile yapmaktayız.

Lazerle sivilce tedavisinde cilde sürülen ve gözeneklerin arasına giren karbon parçacıkları patlatılarak cildin ve cilt altı dokunun yenilenmesi, sivilcelerin geçmesi, cildin yağlılık oranının düzelmesi ve gözeneklerin kapanması amaçlanır.

Lazerle sivilce tedavisi 10-15 gün aralarla 5-6 seans yapılmaktadır. Tedavi sonrasında ciltte herhangi bir kızarıklık olmamakta, hastalar normal hayatlarına hemen geri dönebilmektedir. Lazerle sivilce tedavisi sonrasında ciltte de yenilenme olduğundan diğer tedavilerden farklı olarak sonradan sivilce çıkma ihtimalide oldukça azalmaktadır. Sivilce izlerine ise C02 (Karbondioksit) ER-YAG (Erbium yag) fraksiyonel lazer tedavisi uygulamaktayız.

Hiçbir yan etkisi yoktur, ağrısızdır. İlaçlarla yapılan tedavilerle sonuç alınmayan durumlarda ve çok inatçı aknelerin tedavilerinde mükemmel sonuç vermekte ve kalıcı olmaktadır.